BYD se pregătește să preia de la Tesla titlul de cel mai mare producător de mașini electrice din lume
Compania Chinezească BYD a vândut un număr record de mașini în 2023, fiind extrem de aproape de rocada cu Tesla ca lider mondial al vehiculelor electrice.
Chinezii au înregistrat o creștere de 62% a vânzărilor globale, ajungând la puțin peste trei milioane de unități anul trecut, comparativ cu 2022, potrivit datelor de bursă. În termeni absoluți, vorbim de 1.57 milioane de unități în cazul vehiculelor electrice și 1.44 milioane în cazul vehiculelor hibride. Creșterea este de 73% pentru prima categorie și 52% pentru cea de-a doua.
Tesla urmează să-și dezvăluie cifrele de vânzări pentru întregul an în zilele următoare. Analiștii se așteaptă ca producătorul american de vehicule electrice să-și fi atins ținta anuală de livrare de 1,8 milioane de vehicule electrice, dar trebuie menționat că această companie nu este activă pe piața vehiculelor hibride!
BYD a vândut 526.409 vehicule electrice
În 2022, BYD a urmat Tesla în vânzările globale de BEV cu aproximativ 400.000 de unități. Se așteaptă ca decalajul să se fi redus anul trecut. Și în cel mai recent trimestru, BYD pare să fi depășit deja compania lui Elon Musk.
În al patrulea trimestru, BYD a vândut 526.409 vehicule electrice, în creștere cu peste 20% față de trimestrul al treilea. Este probabil ca Tesla să fi livrat 473.000 de unități în același trimestru, potrivit unui sondaj efectuat de 14 analiști independenți, citați de Reuters.
Creșterea rapidă a BYD, care este susținută de Warren Buffett, devine un simbol al expansiunii industriei auto electrice din China. Această țară progresează rapid în tranziția la vehiculele electrice, unul din principalele motoare ale succesului industriei fiind sprijinul puternic al guvernului. Beijingul și-a stabilit obiectivul ca cel puțin 20% din mașinile noi vândute anual până în 2025 să fie propulsate cu forme noi de energie, acestea incluzând vehiculele electrice, vehiculele plug-in hibrid dar și vehicule alimentate cu hidrogen. Conform declarațiilor oficiale, până în anul 2035, aceste tipuri de vehicule ar trebui să devină „mainstream”-ul vânzărilor de mașini noi.
Trebuie să subliniem faptul că primul obiectiv a fost atins în 2022, devansând cu trei ani data previzionată de Guvernul Chinez. Rata de creștere ne indică că și următoarele obiective pot fi atinse mai devreme decât era așteptat.
În primele 11 luni ale anului 2023, au fost vândute 8,3 milioane de unități de vehicule propulsate cu noile tipuri de energie, reprezentând mai mult de 30% din totalul vânzărilor de mașini, potrivit datelor publicate luna trecută de Asociația Constructorilor de Auto din China.
Miao Wei, fostul ministru al Ministerului Industriei și Tehnologiei Informației din China, a declarat la un forum auto din noiembrie că ținta guvernului de penetrare a New Energy Vehicle (Vehicule propulsate de noi tipuri de energie) de 50% până în 2035 este probabil atinsă până în 2025 sau 2026 cel târziu, potrivit presei de stat.
Rolul de lider al Chinei în industria globală se datorează, de asemenea, dimensiunii pieței, forței de muncă ieftine și eficienței extraordinare a lanțului de aprovizionare, potrivit analiștilor.
„China este acum lider în producție și își mărește avantajele competitive, bazându-se în primul rând pe piața sa internă masivă”, au scris analiștii de la Natixis Asia, o bancă de investiții franceză, într-un raport la sfârșitul lunii noiembrie.
Cu toate acestea, intensificarea concurenței și un război brutal al prețurilor anul trecut au afectat marjele de profit ale multor producători de mașini.
Pe măsură ce economia Chinei a pierdut din avânt, producătorii de automobile au fost îngrijorați de o micșorare a cererii.
În ianuarie, Tesla a redus prețurile în China pentru a atrage clienți noi și a stopa declinul vânzărilor, declanșând un război al prețurilor. Zeci de producători auto au urmat exemplul pentru a rămâne competitivi. Acest război al prețurilor a crescut vânzările, dar a amenințat profitabilitatea la nivel de industrie. În primele 11 luni ale anului trecut, industria auto din China a înregistrat o marjă de profit de doar 5%, mai mică decât 5,7% din 2022 și 6,1% din 2021, potrivit cifrelor publicate săptămâna trecută de Asociația chineză pentru autoturisme, un grup industrial susținut de guvern. Pentru a compensa încetinirea pieței interne, producătorii de mașini chinezi au căutat creșterea în afara continentului prin extinderea în Europa, Australia și Asia de Sud-Est.
Iar astăzi putem să vorbim de mult așteptata penetrare a pieței Europene. Luna trecută, BYD a anunțat că va construi o fabrică de vehicule electrice în Ungaria, care va fi prima sa fabrică de autoturisme din Europa, dar ei au deja o fabrică de autobuze în Komárom, Ungaria.
Întrezărim o perioadă interesantă, cu multe nopți nedormite pentru executivii din industria auto Germană, Italiană sau Franceză, treziți în noul an cu inevitabilul cal troian chinezesc în interiorul Uniunii Europene!
Citeşte şi