Oamenii digitali: Inteligența artificială propune fețe umane!
Inteligența artificială tinde să fie mai aproape decât ne putem imagina.
Dex este un DJ de succes, model aspirant și are un cont de Instagram interesant. Are ținute trendy, spectacole în întreaga lume și o mulțime de urmăritori. Bineînțeles, are și hobby-uri, despre care discută de asemenea bucuroasă. Dar o privire mai atentă îți spune că ceva este diferit la Dex. Ea este de fapt un personaj creat de Inteligența artificială, o femeie digitală, născută de un startup din Marea Britanie.
Atunci când se produce în spectacole, Dex este afișată pe un ecran video sau este proiectată holografic. Mișcările ei sunt animate folosind Unreal Engine – un software de modelare 3D folosit pe scară largă în industria jocurilor video. Iar Inteligența artificială generativă o ajută să-și amintească informații și să răspundă la întrebări, folosind o voce generată tot de Inteligența artificială.
„Este probabil singurul om digital din zona artistică cu care poți avea o conversație și interacționa”, este de părere Denise Harris, CCO al startup-ului Sum Vivas. „O poți întreba orice. Iar în muzică ei este genială.”
Luna trecută, Dex a fost la Digital Fashion Weeks din New York, Paris și Milano și a prezentat ținute de la Prada și Louis Vuitton.
Pentru Sum Vivas, cu sediul la Liverpool, ea este o „piesa de spectacol” pentru aplicații mai practice.
Compania dezvoltă acum oameni digitali care pot „asculta” întrebările oamenilor și pot conversa în timp real. „Shellie” poate oferi informații despre produse ca avatar pe site-urile web ale companiei, în timp ce „Arif” este setat să direcționeze pasagerii și să răspundă la întrebări cu amabilitate, precum un steward multilingv pregătit să ajute.
Potrivit CEO-ului și fondatorul Rob Sims, oamenii digitali pot ajuta la reducerea decalajului dintre tehnologia AI și oameni. „Ceea ce am descoperit este că atunci când oamenii încep să lucreze și să converseze cu un om digital, ei renunță foarte repede la neîncrederea inițială, devenind naturali”.
Explozia Inteligenței artificiale
De când ChatGPT al OpenAI a fost lansat în noiembrie 2022, interesul față de potențialul AI generativ a crescut considerabil. Aceasta se traduce prin alimentarea inteligenței artificiale cu seturi uriașe de informații, capabile să genereze text într-un mod conversațional.
Au urmat niveluri record de investiții în inteligența artificială generativă, cu peste 21 de miliarde de dolari vărsați în industrie în primele nouă luni ale anului trecut, potrivit companiei de date Pitchbook. În martie 2023, Google a lansat Bard (recent redenumit Gemini) și cam în același timp, Anthropic și-a lansat asistentul AI Claude. Pe măsură ce chatbot-urile generative AI devin din ce în ce mai prezente, Sum Vivas este una dintre numeroasele companii care caută să-i facă mai umani.
UneeQ, cu sediul în SUA și Noua Zeelandă, a dezvoltat „oameni digitali” conversaționali animați care pot fi folosiți ca reprezentanți virtuali de vânzări și agenți de servicii pentru clienți pe site-urile web ale companiilor, iar luna aceasta a debutat Sama 2.0, un membru virtual al echipajului de cabină care răspunde la întrebări despre Qatar Airways pe site-ul și aplicația acestei companii.
Microsoft a anunțat recent că utilizatorii software-ului său Azure vor putea să creeze un avatar real, capabil să transforme solicitările de text în vorbire animată. Cu toate acestea, există preocupări larg răspândite cu privire la impactul pe care Inteligența artificială l-ar putea avea pe piața muncii.
„Când ne bazăm pe instrumente automate, ce abilități ne pierdem în acest proces?” întreabă Jennifer Ding, cercetător senior la Institutul Alan Turing, institutul național al Regatului Unit pentru știința datelor și inteligența artificială. „Într-un fel, ne gândim la AI ca la ceva care ne ajută sau ne sporește munca”, spune ea. „Cu toate acestea, teama de substituire a omului de către inteligența artificială apare din ce în ce mai des.”
Denise Harris, CCO al startup-ului Sum Vivas, indică noi oportunități în designul și dezvoltarea umană digitală. „În fiecare scenariu pe care l-am analizat, creăm locuri de muncă și lucrăm în armonie cu oamenii, mai degrabă decât luăm locuri de muncă”, spune ea.
„Oamenii digitali, în primul rând, ar trebui să lucreze cu colegii lor umani”, adaugă Sims. „Vom trece într-o etapă în care oamenii digitali vor începe să devină doar un alt membru al echipei, cu beneficii suplimentare pentru acea echipă și, evident, clienții pe care îi deservesc.”
Sursa CNN
Citește și Warren Buffett compară inteligența artificială cu armele nucleare