Testele de siguranță măsluite lovesc industria auto!
Scandalul s-a intensificat luni, testele de siguranță ale celor mai importanți producători niponi dovedindu-se a fi trucate.
- Toyota și Mazda au oprit livrarea modelelor la care s-a constatat că testele de siguranță efectuate au încălcat reglementările guvernului.
- Ministerul Transporturilor din Japonia a constatat nereguli în cererile de certificare ale anumitor modele.
- Conform ministerului sus amintit, nereguli au fost găsite și la ceilalți producători din industrie, fiind amintite Honda, Suzuki și Yamaha.
- S-a constatat că producătorii auto au transmis date de testare incorecte, sau că datele de testare au fost manipulate.
- Aceste date sunt necesare pentru certificarea fiecărui model de către Ministerul Transporturilor din Japonia.
- Ministerul a dispus suspendarea livrării modelelor care fac obiectul scandalului, urmând ca astăzi să facă inspecții la locurile de producție pentru a verifica modul în care se efectuează testele de siguranță.
- Cele mai recente dezvăluiri au venit după ce ministerul a cerut producătorilor de automobile la sfârșitul lunii ianuarie să investigheze cererile de certificare, în urma unui scandal de teste de siguranță ce a afectat unitatea de mașini compacte Daihatsu a Toyota, scandal care a apărut la sfârșitul anului trecut.
Este posibil ca evoluția scandalului testelor de siguranță să fie amplificată de Adunarea Generală Anuală a Toyota de la sfârșitul acestei luni.
- Firmele de consultanță Institutional Shareholder Services și Glass Lewis au recomandat acționarilor să voteze împotriva realegerii lui Akio Toyoda ca președinte în cadrul ședinței.
- Într-un raport adresat acționarilor, ISS a evidențiat „neregulile privind certificarea siguranței auto” la Toyota Group.
- „În calitate de responsabil al Grupului Toyota, aș dori să le cer sincer scuze clienților noștri, fanilor și tuturor părților interesate din industrie pentru acest lucru”, a declarat Toyoda, nepotul fondatorului producătorului auto, într-o conferință de presă. .
- El a spus că mașinile nu au trecut prin procesul corect de certificare înainte de a fi vândute. Cel mai mare producător auto din lume după volum a declarat că a oprit temporar livrările și vânzările a trei modele de mașini fabricate în Japonia.
- Scandalul nu afectează numai industria auto nipona, dar și imaginea guvernului.
- Acesta se bucura de o imagine bună, reformele sale primind anterior laude de la mediul de afaceri.
- Yoshimasa Hayashi, purtătorul de cuvânt al guvernului japonez, a calificat această abatere de la normele de siguranță auto drept „regretabilă”.
Acțiunile companiilor implicate în scandal scad!
- Toyota a declarat că abaterile s-a întâmplat în timpul a șase teste diferite efectuate în 2014, 2015 și 2020. Vehiculele afectate au fost modelele Corolla Fielder, Corolla Axio și Yaris Cross, precum și versiuni ieșite din producție ale altor patru modele populare, inclusiv unul vândut sub marca de lux a producătorului, Lexus.
- Un exemplu al abaterilor este măsurarea daunelor cauzate de o coliziune pe o singură parte a capotei, în timp ce acestea trebuiau măsurate pe ambele părți.
- În alte cazuri, efectuarea testelor a fost făcută în condiții mai puțin stricte decât cele stabilite de minister, neîndeplinind astfel cerințele impuse de guvern.
- Reprezentanții Toyota au declarat că investighează în continuare problemele legate de eficiența combustibilului și emisiile vehiculelor și își propun să finalizeze această anchetă până la sfârșitul lunii iunie.
- Acțiunile Toyota s-au închis cu o scădere de 1,8%.
- Mazda a suspendat livrarea mașinii sale sport Roadster RF și a hatchback-ului Mazda2 de joi, săptămâna trecută, după ce a constatat că lucrătorii au modificat rezultatele testelor software-ului de control al motorului, se arată într-un comunicat.
- De asemenea, a constatat că testele de impact ale modelelor Atenza și Axela, care nu mai sunt în producție, au fost modificate prin utilizarea unui temporizator pentru a declanșa airbag-urile în timpul unor teste de coliziune frontală, în loc să se bazeze pe un senzor de bord pentru a detecta o lovitură. .
- Acțiunile Mazda au scăzut cu 3,3%.
- Yamaha a declarat că a oprit livrările unei motociclete sport.
- Honda a declarat că a găsit erori în testele de zgomot și de putere pe o perioadă de peste opt ani, până în octombrie 2017 pe aproximativ două duzini de modele care nu mai sunt astăzi în producție.
Sursa Reuters
Citește și Porturile din Belgia se îneacă cu mașinile electrice chinezești